donderdag 18 juli 2013

Enikbennummer3 Gerda

Eerst complimenten aan Nadia voor het starten en maken van de blog. Aan de grote tafel is er al veel over gepraat en nu is het dan zover, we kunnen los. Mijn naam is Gerda, ben dit jaar al weer 37 jaar getrouwd met Harry. Nadia en Tamara zijn dus onze dochters en we zijn Grootouders van twee kleindochtertjes. Met plezier pas ik alle dinsdagen op en wordt er ook bij ons gegeten. Woensdagmorgen is bezet voor mijn schoonmoeder om haar om 12.00 uur een warme maaltijd te geven, zeg maar zoiets als mantelzorg. Zij is erg blij en trots dat ze de geboortes van haar achterkleindochtertjes nog mag meemaken. Ze is dan ook al 87 jaar.
Wat mij verder bezighoud is eigenlijk veel, heel veel. Ik heb een klein hondenschooltje en help mensen met eventuele problemen of begeleidt  mensen met een pup.Want een pup opvoeden valt soms niet mee. Daarnaast heb ik de zorg voor onze Duitse Herder Andor die aan anale fistels lijdt en deze moeten dagelijks verzorgd worden. Zo nu en dan zal Andor weer terugkomen in mijn gesprekjes. Duitse Herder Ezra is een jaar geleden overleden in de leeftijd van 13 jaar. Afgelopen dinsdag met Lotte boodschapjes gedaan en onderweg hadden we het over de leeftijden van al onze honden. Na de levende honden gehad te hebben, vroeg ze hoe veel jaar Ezra was. Dus ook Lotte heeft Ezra nog in haar hoofdje.
Verder houd ik me bezig met haken, soms sokken breien, ik ga met een prachtige quilt aan de slag, frivolité weer opgepakt, ben alweer aan het kerstkaarten ontwerpen, speel een beetje gitaar, en ik rijd zo nu en dan op mijn Trudi (Intruder 800C). Ook ik lees Flow en natuurlijk veel hondenstuf maar ook nog wel eens een thriller.
Oh ja, Harry houdt zich bezig met zijn dagelijkse werk en ieder vrij moment is hij bezig in de tuin aan ons nieuwe hek/schutting/veranda, wordt ook vervolgd.
Ik probeer Nadia bij te staan in de keuzes van aankopen en een bijdrage te leveren aan gemaakte spulletjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten